X

Hanaskog kryssade i andra träningsmatchen för säsongen när man spelade 1-1 mot Glimåkra IF på Trollavallens konstgräs. ”Di gules” mål var inprickat av André Bengtsson.

 

 

Det var två sargade lag som drabbade samman på lördagsförmiddagen. För Hanaskogs del var där inga positiva förändringar på skadelistan.  Ytterligare ett par gossar saknades denna dag på grund av andra aktiviteter vilket resulterade att HIS luftade nedan trupp:

 

 

 

                     Joel

 

Danne-Bosson-Stalle-David

 

André-Johnsson-Viktor K-Fredrik

 

               Berg-Sebban

 

 

Bänken: Andy, Junne, Paddan, Antonsson, Felix.

 

 

 

Precis som förra veckan var alla spelare garanterade minst 30 minuters spel. Summa summarum var det en match som var jämn. Hanaskog gjorde enda målet i första. Glimåkra det enda i andra. Matchen mattades något sista halvtimmen. Med lite skärpa borde och kunde Hanaskog kanske gjort något mål till. Plus för Joel som gör en bra halvlek i holken, även Viktor Karlsson gör på nytt en fin insats.

 

 

 

Inte det sexigaste matchreferatet jag skrivit, men ibland får man vara nöjd med det lilla som flickan sa.

 

 

På lördag är det dags för nytt kraftprov då Hanaskogs ställs mot Division 3-laget Tollarps IF. Avspark 15.00 Maxilandia, Fjälkinge. Då jag själv befinner mig på kallare breddgrader samt minimum är salongsberusad vid denna tidpunkt så hoppas jag på uppbackning av mina kära kollegor här i cyberspace. Kommer bli jättebra.

 


 

En god vän gjorde mig påmind om att det börjar närma sig Hanaskogsbloggens 5-årsdag. Hur vi ska uppmärksamma detta vet jag inte riktigt än, mer än att jag lovar en fyllig tillbackablick av åren som gott. Förhoppningsvis underhållande dessutom. Vi börjar bli gamla…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tills vidare…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FORZA HIS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0