Sol i sinne, brun inne, Rudolf

Läste precis på Facebook att det tydligen snöar idag. Tack för upplysningen, alla ni i cyberrymden. Men det var inte det inlägget idag skulle handla om. Det kommer inte heller vara ett hyllningstal för kvinnorna en dag som denna. –”Varför ska kvinnan ha en egen dag, dem har ju för fan fruntimmersveckan mitt i sommaren”, sa Helge Skoog i TV för några år sedan.

 

Missförstå mig rätt nu alla damer som följer oss. Kvinnan är det första könet, glöm aldrig det. Dagens sanning som en gyllenbrun poet en gång sjöng om (eller bara sa han det i en låt som någon annan sjöng?). Nåväl, förutom att dagen går i kvinnans tecken finns det även en viss bloggare som år efter år har denna dag som ett tecken på att han kommer närmre och närmre de ökända 30 jordsnurren. En gnutta ångest? Svar: Ja…

 

I detta inlägg vill jag dock också passa på att leverera ett grattis! Det går så klart till Sebastian ”Sebban” Persson och Veronica Svensson som den 6/3 blev stolta föräldrar till en liten flicka. Mina varmaste gratulationer till er men också till HIS damlag som blivit en talang rikare. Får hon pappas envishet så hade jag passat mig!

 




Pappa Sebastian



Det vita duntäckets återtåg gör att det i nuläget blir svårt att ställa en prognos om när gräspremiären på Västra Hed infaller sig. Förhoppningsvis försvinner detta snabbt och smärtfritt. Planerna är ju dock i trygga händer så sköter Bosse alla korten rätt så kan han inom bara några veckor få gå och svära åt alla bollar som det förbannade herrlaget glömmer ta med sig in.

 

Ni har tidigare kunnat utläsa på hemsidan att herrarnas match i helgen skulle utspela sig på lördag. Dessa uppgifter kom från den pålästa lagledaren Ted ”Tilt” Carlsson, vilket innebär att det är heeelt fel. Söndag den 11/3 skall det vara och inget annat. Avspark 13.00 Maxilandia i Fjälkinge.

 

En lång träningsvecka börjar gå till sin ända. Ikväll avverkas sista träningspasset (ja och så klart matchen på söndag) och närvaron håller fortfarande hög nivå, trots det skiftande vädret, det mindre attraktiva gruset samt de odrägliga ungdomarna. Det tyder på en hyperintressant säsong. Fick på omvägar höra att Hanaskogs trupp var tunn i år. Tja, närmare identisk med förra året och då blev vi trea? Tillåt mig småle…

 

Hur som haver, ikväll snörar vi på grusskorna på nytt, tar en extra underställströja och springer ut på Bjärlövs oförutsägbara grusmatta. I tisdags får jag dock hylla underlaget som bland det bästa jag lirat på i grusväg. Om nu en grusplan kan vara ett fantastiskt underlag det vill säga…

 

 





Tills vidare…

 

 

 








FORZA HIS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0