En vanlig dag med JM....

Då var det dags igen… Närmare bestämt Onsdagen den 24 Augusti…

Dagen börja 07.30 inne på Sportmed hos Ulf Lindqvist. Det var dags att kolla hälsenan som strulat hela hösten. Efter behandling med stötvågor och kinesiskt mirakeltejp var man på benen igen och vidare upp på Tyrens för dagens jobb. Denna dag hade jag ett späckat schema. Men först en kopp kaffe och lite Turbulence på Youtube för att komma i rätt stämning!!

Upp med caden för att rita om en utbyggnad på vallgatan i Åhus.  Jobbet flöt på bra. Efter en snabb titt i kalendern, upptäckte jag att jag hade ett möte på Plus-praktik hos min kiropraktor. Det var bara att sätta sig i JM-bilen för att ta sig till Friskis på Björkhem.  Efter behandlingen där vi rättade till kotorna i ryggen, Vi tryckte även rätt en låsning i höften… För övrigt så känns kroppen ruggigt bra…  Efter behandlingen var det bara upp och jobba resten av förmiddagen.

Lunchtid kom och jag hörde av mig till Telenor försäljare Anton, Johnsson och Båven. Vi bestämde oss för Zekes. Jag tog en Janne Räcka (Fylld varm baguette med räkor) och en Coca Cola. Johnsson tog en dagens (raggmunkar med fläsk och nyplockade lingon). Anton och Båven beställde Zekes hemmagjorda hamburgaretallrik (extra ost, tomat och saltgurka). Pommesen  var  krispigt goda. Till detta drack de varsin Champis..

Efter dagens lunch, stressade jag vidare med mina jobb för att sedan ta mig till ett möte i Sölvesborg klockan 15.30. På plats i Sölvesborg var jag ”LITE TIDIGARE” än planerad tid. Inga problem tänkte jag utan bekantade mig med huset och tog diverse foto för att slippa göra detta senare. Tiden gick och jag undrade var mina beställare höll hus. Gick till min bil igen för att kolla telefonen och se om dem ringt. När jag tittar på min telefon så slår det mig.. Visst fan!! Mötet skulle vi ha på torsdagen klockan 15.30, inte onsdagen!!!! Bara att sätta sig i bilen och köra hem…

Väl hemma stanna jag till i affären och köpte expressen. Hemma slog man sig ner i soffan och bläddra lite och läste en artikel om Alexander Skarsgårds och hans nya film "What Maisie knew". Under inspelningarna i New York var uppmärksamheten kring den svenske film­stjärnan stor, och fans kom fram och kramade den svenska  skåde­spelaren. Ni kan läsa artikeln här om ni önskar... Hemma slog jag upp min dator och vad fick jag se där…. Jo min lille lillebror och vem mer….



Jag gläds med honom… VAD ROLIGT FÖR HONOM!!!

Bloggandet har varit lite på lågvarv ett tag. Mycket pga att jag har behövt lägga lite tid på Stugbyprojektet som fortlöper lite i det tysta. Mer info kommer att komma längre fram. Kan dock meddela att vi har en vision att rusta upp badet som kommer vara i anslutning till Östra Göinge Stugby. Kanske kommer det att se ut så här i framtiden.. Vem vet…



Nu blickar vi dock framåt mot derbyt mot Glimåkra på lördag. Matchen går av stapeln 17.00 och alla spelare såg sjukt taggade ut på dagens träning. Vår förhoppning är att vi ska kunna höja oss ett par snäpp och kunna ge Glimåkra en fight över 90 minuter.

Vill inte se nån som e trött o sleden

På lördag skall vi spela nere på Heden

Tagga till nu o upp på tår

Så får vi sjunga segern e vår

Glimma ska få känna på smärta

När Sons of Hanawood visar sitt riktiga fighterhjärta

Var beredd att få smaka blod

Vi är sons of Hanaskog

Blod, tårar o svitt

Hanaskogs IS is the shit

Sparka en kossa, skalla en häst

ropa till din morsa att Hanaskog é bäst!

Slå en volt och släpp en fis, vi e grabbarna från HIS

Forza HIS, Nu åker vi!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0