En vanlig det med JM… del 4

Då var det dags igen… Närmare bestämt lördagen den 2 April… Dagen skulle börjat nere på Friskvårdshuset med ett pass komplettmuskel. Men som egen företagare så går jobbet före ibland. Det var bara att stiga upp på morgonen, blev två mackor med ägg och kaviar.  Skulle nog gjort som min granne en trappa ner brukar göra. Anton äter alltid två mackor,  en banan och en Red Bull till dricka. Red Bull till frukost fråga jag Anton? Ja visst man måste ju boxa igång hjärtat…


Och med tanke på att vi hade match senare mot Tosteberga så kanske det inte hade varit en dålig idé….

I vilket fall så stack jag iväg på ett kundbesök. En familj behöver bygga till sitt hem på egna hem. Mitt i mötet ringer telefonen i ett. Man var tydligen populär tidigt på morgonen. Men jag ville inte bli störd när jag satt med min kunde så jag ställde den på ljudlöst. Mötet gick bra. Jag fick reda på vad dem ville och behövde göra med sitt hem. Tog lite mått och foto för att kunna rita upp ett enkelt bygglov till dem. Nu skall man bara få kommunen att godkänna det också…

Efter mötet så tog jag upp telefonen. Tjolle och Tilt Ted hade försökt få tag på mig. Tjolle ville veta vägen till Tosteberga och Tilt Ted hade skickat ett meddelande… - Om du hinner så kan du väl ta med dig en ny reklammössa för min är skitig…. Jag kommenterar inte det… J Din late jä… P.s (Han fick ingen mössa)..

Iväg till Tosteberga för träningsmatch. Tostberga skall vara en av favoriterna i femman tillsammans med Glimåkra och Fjälkinge detta år…. Så en bra värdemätare skulle det bli.

Hanaskog gjorde en bra match och med lite tur, lyckades man vinna med 4-1. Målen stod Anton Berg, Andreas Nilsson, Fredrik Ottosson och jag själv för... Stora siffror kanske, men enligt Tosteberga så hade vi bara 4 chanser och dem kan mycket bättre… Träningsmatcher säger igentligen inte så mycket men Emils gossar gjorde en godkänd match och en vinst är alltid en vinst…


Efter matchen var det bara att ta sig hem och göra sig i ordning för min brors flickväns födelsedagsfest uppe på Peking. En trevlig tillställning där bror min satt och följde sitt Milan via sin Iphone.. Partydödaren.. Men Milan vann ju och min brors lycka är min lycka..

Under festen fick vi meddelande från vår kompis Ante P som själv var på middag i Hanaskog. Familjen Mårtensson hade visst kommit upp som samtalsämne och jag och bror hade inte mycket att hämta mot vad vår mellanbror Håkan åstadkommer på andra sidan jordklotet. (Följ gärna hans äventyr på hakanmartensson.com) Och visst kan vi hålla med om det…

Festen flöt på bra och lite senare blev det att ta sig till T-baren.. Där visste jag att Telenor hade sin firmafest och några andra från laget skulle också komma dit. Nils Berg hade en liten förfest på Almvägen. Ett par blondiner hade tydligen livat upp den tillställningen med sin briljans.. För eventuella frågor kontakta Nils..


Alla vi sågs på T-baren och kvällen var riktigt trevlig. Runt halvtvå tyckte jag att det fick vara bra så jag och min bror begav oss hemåt.


Klockan 3 ringer telefonen då är det min granne Anton och vår kompis Albin som ville kolla att allt var bra med mig… Snälla dem är som ringer och väcker en.. Anton glad som han var, ville bara kolla så att jag hade kommit hem välbehållen. Samtalet avslutas och 2 minuter senare hör jag dörren smälls igen nere i trapphuset. Det låter som två bufflar är på väg upp.. Ett jäkla liv och dem ville tydligen ta sig in hos mig också. Ringklockan gick på högvarv, ett par bank på dörren och lite todellooo i brevinkastet.. När jag tillslut hade tagit mig till dörren tittar jag ut genom nyckelhålet och då var grabbarna på väg ner till Antons place.. Skönt tänker jag och lägger mig. Vid 04.30 ringer telefonen. Jag tittar på luren och ser att det är min kompis Andy Nilsson… Jag svara inte…

Under söndagen sedan fick man ju gå ner och titta till grabbarna. Emma öppnade dörren.. Välkommen till Dårhuset sa Emma med svart blick…


Tittar in i vardagsrummet och där ligger Anton…


Daulllliiiii

Mådde inte helt bra... Albin på soffan var inte heller så pigg. Vill ni hänga med ut en sväng frågar jag.. Men fick inget bra svar.

Vår vingbrutne målvakt tittade också in i samma veva med sin flickvän My. Junne var inte heller så kry. Junne och My var visst på kalas hos Glimåkras Joel Wedenell igår. Junne gav en fin present…



Inte ett öga torrt i hela lokalen när han öppna sin present bland glimma folket…

HIS - Glimåkra 1-0...

Då ses vi på söndagsmiddag hos din far senare sa jag till Anton och Emma. Va!!! Varför har inte vi blivit bjudna säger dem i kör.. Ja Tjolle skiljer kanske på folk och folk….


På återseende…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0