Summering

Efter inte allt för många timmars sömn pga en smärre depression runt halv elva tiden igår har jag samlat mig någorlunda och försökt inse att fotboll inte är allt här i livet, men vem försöker jag lura? Nog talat om det. De senaste veckan bjöd på två styrkemätningar, Glimåkra IF i lördags som slutade med seger 4-3 efter en halvdan insats. Vidare kom den riktiga värdemätaren mot tippade topplaget från Div. 3 VMA IK på måndagskvällen, en match som slutade med förlust 0-1 på Gualövs IP. En match som HIS verkligen stod upp bra i och visade prov på bra försvarsspel framförallt men samtidigt några ljusglimtar framåt också, något som efterlysts den senaste tiden.

Tycker samtidigt att vi visade att vi kan stå upp bra emot ett så pass bra lag som VMA, som kom med ordinarie uppställning, frånsett något namn, ryktet säger nämligen att deras vindsnabbe Tomas Mårtensson är skadad, dock vet ingen hur pass allvarligt det är. Försökte nå landslagsläkaren Anders Valentin sent på måndagskvällen utan att lyckas.

Många av de supportrar som stöttade under träningen igår satte säkert kaffejögen i halsen när de såg vem som till sist snöra om från joggingskor till fotbollsskor. Jodå, ingen mindre än Fredrik "Hana" Andersson, även ur Hanaskogs-ögon sett kallad som frälsaren. Ett piggt inhopp som satte färg på träningen, slutbetyget blir två linjeflaggor av tre möjliga vilket är ett gott betyg efter hög frånvaro från Andersson.

Veckans Gris: Andreas "Ante" Persson efter en mental kollaps under träningen igår 


"Ante" Persson, mentalpatient eller missförstått geni??


"K*ken"
VMA IK:s spelande ordförande gav sin syn på saken efter att blivit tunnlad av A.Berg i mötet VMA-Hanaskog


Nils Ekvall


Sist men inte minst....

- Jim Ringström var en klippa mot VMA

-  Ännu en gång får man svar på varför Arsenal-fansen döpt om Philippe Senderos till "SendHerOff"!
- En rolig vits: Se upp för leran...! Va? Vilken ler... ååå.
 

/ Jonas Nilsson


Kommentarer
Postat av: Ante

Min fråga lyder, hur f.n kan man utse "Veckans gris" när inte ens halva veckan gått?????? Och ryktet säger att Jim "Koddaskinn" blev gris inte mindre än 3 ggr, mannen bakom denna skärm blev det bara 1... Men jag är inte den som är den, jag köper denna uthängning och jobbar vidare efter revanschen!

Jag måste ju även "hänga ut" en viss ordförande efter dennes uppträdande verbalt, efter ha gått på en så uppenbar tunnel av HIS:s egen Fabregas. Sånt hade inte accepterats i Göinges stolthet, Hanaskogs IS.

Sist men inte minst, Fredrik "Feffe" Andersson!

2008-04-09 @ 10:27:08
Postat av: Lillen

Ante va solklart veckans gris för de gjorde vi klart innan den sista rundan så inga undanflykter tack!!
Jag får väl ge en tanke åt Nils också, hade jag vetat om denna uppståndelse så hade jag ju givetvis inte gjort som jag gjorde utan jag hade gjort en till:)

sist men inte minst, Passa er för nu e kungen tillbaka, FEFF!!!!!

2008-04-09 @ 10:42:23
Postat av: Webbmaster

Då var logon upplagd.

Håller oxå med att det var härligt att se Hana in action igår. Men han skall inte hålla på med finter. Det har han aldrig kunnat några och kommer inte heller att kunna på senare dagar heller. Utan Feff kör du på som du gjort förr. Slå den långt och spring......

2008-04-09 @ 13:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0