4 Days To Go....

Premiären kryper allt närmare och närmare, det märks så väl på som utanför planen. Stämningen går verkligen att ta på och alla vet om vad som krävs inför söndagen. Det där lilla extra som krävs har de flesta börjat plocka fram. Senast i raden Krille Ridefelt och Ante P som visat senast i helgen att man vässat formen, även om smaken kan vara som baken när man fått lite innanför västen!

Suputerna HIS - Ready to Rock´n Roll!

För en dryg timme sedan presenterades årets matchställ på Hanaskogs presskonferens som hölls idag, något som ni kan läsa om på hanaskogsis.com. Vi hade väl alla en del frågor! Hur skulle designen se ut? Vilken sponsor skulle få det ärade magtrycket, samt vem det var som lånade mina målvaktshandskar för att seda lägga dem i fel korg? Men fick svar på alla dessa frågor, och förresten, varsågod för lånet "Feff"! Och förresten, vilka är de där Markitektur??? :)


Bland utespelarna är alla friska och krya och tränar för fullt (ja, till och med Hana) vilket ser lovande ut. På målvaktssidan har Björn Radeklev bekymmer med ett knä och vilade på gårdagens träning. Saknades på gårdagens träning gjorde även Jocke Welander som tydligen "jobba över".


Hanaskogs herrlag har nu även planerat att göra en utflykt till nästa års premiär av Hockey-Allsvenskan och det högintressanta mötet Malmö Redhawks - Bofors. Vi har ordnat biljetter till denna match i Percys nybyggda arena och sist jag kolla hade vi 14 998 biljetter kvar, så skynda på. Först till kvarn gäller!! 

Sune presenterade även i veckan oddsen från Nordicbet. se på seriesegrare i Div 4. Skåne Norra. Visste kliar det lite i fingrarna, 25 ggr pengarna ger "di gule"!


Kan nu även presentera en ny liten del på bloggen. Varje inlägg kommer krönas med en språklektion för de olärda, för att på så sätt underlätta deras besök nere på Västra Hed och i övriga Göinge, lektion nr.1 följer här, håll till godo:


DAGENS SPRÅKLEKTION:

"Pattakal" - Spädkalv

"Pattakalen konne inte stau pau boinen" - Spädkalven kunde inte stå på benen



- "Jag tycker att vin ska smaka som saft" 
Jesper Blomqvist, vem fan vill inte det??


Sist men inte minst....

- Bojan Djordjic sågad av egna VD:n. Det unnar jag verkligen han! "Ut med Bojan och in med Nalle Puh...."

- Tips till på Söndag, vad blir slutresultatet Hanaskogs IS - Kågeröds BOIF? Tips?

- Notis på Sportbladet.se : Mike Tyson: Jag ska hjälpa Gazza "Jag känner att jag kan hjälpa honom" 
- Jaha, Jonas Mårtensson, håll dig vid telefonen!


Kommentarer
Postat av: Ante

Den där Jeppe B är ingen dum filur, kanske en man för Mensa...

Japp, jag ska med till Malmö, Bofors är ju ett farmarlag till, ja, ni vet väl till vilken klubb??

Undrar hur "Rolle" Nilsson hade blivit bemött i "Iff Iff" om han inte kommit till en träning, med ursäkten: - Jag ska jobba över...??

Masse, gå nu in och lär dig lite "Göingska", så du slipper säga va varenda gång!

Tips inför helgen: 1-0, målskytt undertecknad. Någon som har några kommentarer till det?
Trodde det ja...

/Ante

2008-04-16 @ 13:06:05
Postat av: Lillen

4 långa dagar kvar kan jag säga!

Mitt tips på den som INTE kommer att avgöra matchen är en viss MR Manglid!

Annars tror jag på en säker 3 1 seger där allram, shearer och Barsum, (gästernas skickar timpa in) målar för HIS!

peace

2008-04-16 @ 14:37:46
Postat av: allram..

Håller till 100% med Lillen... men timpa ger väl knappt pengarna tillbaka... för övrigt finns de inte en chans att det är "blogg chefens" vantar.. ser ju klart och tydligt på bilden att de finns grepp i dessa..

2008-04-16 @ 18:23:10
Postat av: Rille

1-0 på söndag o det avgjörs på straff, gissa målskytt...

2008-04-16 @ 18:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0