Moderaterna, Centerpartiet, Folkpartiet och Kristdemokraterna

Hanaskogs yngre förmågor i Alliansen gick på pumpen direkt mot Wä IFs förstalag under premiärkvällen. Laget stod för en medioker insats och verkade vara tagna av stundens allvar denna afton. Wä hade en 2-0 ledning i halvlek och när marginaleran inte var på HIS sida så uteblev också målen inledningsvis. Först i slutminuten lyckades Victor Antonsson tända ett litet hopp för di gule, men någon riktigt het kvitteringschans kom aldrig. Men regeländringen för detta år gör att Young Guns kliver vidare till andra chansen och får på nytt möjligheten att kravla sig vidare i turneringen. Imorgon onsdag tar man sig an Sölve BK 2 på bästa tänkbara tid. Avspark kl 21.25.

 

 

 

För er inbitna supportrar så kan vi också skylta med att även det andra Hanaskogslaget går in i turneringen under onsdagen. Kallas det första laget ”Young Guns”, så är nog detta något mer åt hållet ”ring så spelar vi”. Whatever,  ett gäng sköna lirare i Hanaskogs IS II möter Näsby IF II klockan 18.55 inne i Idrottshallen. Kika inom vetja !

 

 

 

 Frimånaden är över, och inget av värde har hänt sen jag skrev senast. På någon blogg nämns att Dennis Persson lämnat HIS för Skepparslövs IF kommande säsong. Efter grävande i arkivet har jag fått det förklarat för mig att Dennis någon gång 2000-talet lirat pojklagsfotboll i klubben.  Jag själv har inte fått förmånen att springa på honom under mina år i föreningen, men hur som haver, varmt lycka till kommande säsong önskar vi i HIS!

 

 

 

Summeringen av Silly Season blir enligt nedan.  (Förlusterna baseras endast på de som tillhört truppen under 2012, då det är dessa som är väsentliga)

 

In: Jimmie Isaksson, Hjärsås/Värestorps IF, Timothy Gustafsson, Comeback, Joel Ringström, Höörs IS

 

Ut: André Johannesson, Sibbhults IF

 

 

 

 

Mer hade jag inte att komma med för tillfället. Seees!

 

 

 

 

 

Tills vidare…

 

 

 

 

 

 

 

FORZA HIS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0