Inför Häljarps IF - HIS

Stunden är kommen. Imorgon lördag avverkas (förhoppningsvis) de sista 90 minuterna för säsongen. Två lag. Bara ett kan stå som vinnare. Hanaskog kommer möta ett Häljarp på bortaplan som kommer göra allt för att inte ramla ur Division 4. En rejäl utmaning för ”Di gule” med andra ord.

 

Som jag tidigare nämnt under säsongen så kan vi titta tillbaka på året som gått med stolthet. Vi har stått upp för varandra. Krigat som ett lag. Och vunnit som ett lag. Vi har visat vilken potential som finns denna fantastiska grupp. Ingen nämnd. Ingen glömd.

 

Vi är nu troligtvis 90 minuter ifrån att fullborda en fin säsong som kan, om allt går vägen, resultera i uppflyttning. Alla vet vad som krävs. Det viktigaste av allt är att när domaren imorgon blåser för full tid är att DU ska kunna titta dig själv i spegeln och säga: ”Jag gjorde fan i mig allt jag kunde”.

 

Och som ni alla vet, när väl orken börjar tryta och allt känns hopplöst, ta då en titt ner på vänster bröst, och se vilken förening du representerar. Defeat, retreat: those are not in my words . Because who am I?

 


Avspark Häljarps IP 14.00

 

 

 

 

 

Tills vidare…

 

 



 

FORZA HIS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0