En vanlig dag med JM.. del 3

Då var det dags för ett nytt avsnitt hos JM Arkitektur. Närmare bestämt tisdagen den 22/3.

Dagen började tidigt nere på Friskvårdshuset där det var dags för ett nytt träningspass. Passet slet man igenom och när man hade bytt om kom man ut i det härlig vårvädret. Äntligen som Gert Fylking brukar säga..


Ett tidigt möte med China Wall gällande deras nya restaurang i Karlskrona fanns på agendan. Mötet gick bra och en tidig lunch med räkor, nudlar, ris mm satt fint innan man fick ta sig intill K-stad igen.  Tidningen fanns tyvärr inte med denna gång, så jag kunde inte läsa det senaste om mitt lag inför semifinal 1 mot storfavoriten Färjestad. Stora tunga Färjestad mot unga hungriga AIK. Lite som David mot Goliat, eller Paddan mot Sebban på våra träningar. Inte riktigt samma förutsättningar…


Jag hade en härlig känsla i kroppen att denna dagen är nog min dag. Efter lunch var det dags för ett par protokoll till Rollsberga projektet.  Lite ritningar till Nygren Bygg & Husdesign stod också på programmet.  Allt bara flöt på och det känns riktigt bra inför kvällens träningspass.  


Då ringer telefonen det är min kompis och granne Anton Berg som vill prata lite.  Anton verkar vara på riktigt bra humör trots att hans HV71 inte finns kvar i slutspelet längre. Men för Anton så är det bara fotbollsäsongen som gäller.. Anton frågar varför inte jag spela något senast mot Nosaby. Jag sa som det var. Ju mindre jag spelare desto större chans är det att jag inte blir skadad…  Det höll ju Anton med om… Vi ses på träningen senare..


Efter samtalet med Anton ringer det i min telefon igen. På displayen står det Zlatan. Min lillebror vill mig något...


Hej säger jag och min bror kokar av ilska… Du vet inte vad som hänt mig.. Nej det vet jag ju inte…


Efter min berättelse om Vildsvinen tidigare, så har min bror tagit det väldigt lugnt när han kört till ”bruket” i Sibbhult. Han brukar jobba natt, men chefen ville att han skulle hoppa in och jobba lite dagtid. Tomas ville inte men Chefen övertalade honom att ställa upp. Och just denna dag tog han det försiktigt som vanligt på vägg till jobbet. Han närmar sig Fjälkestad och vad händer då…


Jo han missar att det går från 70 till 50 och hinner knappt passera skylten förrän… Lasern är riktad på honom..

  

Tack för det Snut JÄ…. Ett par lappar i böter. Perfekt start på dagen för bror min.


Jaja tänker bror, Jag går in och kollar mitt skattebesked för 2010. Och hoppas att man får tillbaka lite pengar så känns det inte så farligt. Sagt och gjort så går han in via sin Iphone och just det… visst blev det att betala tillbaka ett par tusenlappar…

Vad tråkigt säger jag… Jaså man kan kolla sitt skattebesked säger jag, Ja du går bara in på Skatteverkets hemsida.  Då få jag också kolla säger jag. Sagt och gjort. Bror min berättar hur jag skall göra.. Jag går in och kollar. .. Jag blir helt tyst i luren och bara börjar skratta.. 35lock tillbaka för en annan… Äntligen har Robin Hood kommit till Almvägen... Tar från dem rika och ger till oss fattiga..  Och bror min slänger på luren i örat på mig…. J


Jag träffar sen Anton efter mitt samtal med bror. Då hade bror ringt till Anton och berättat allt. Jaså man kan gå in och kolla sitt skattebesked hade Anton sagt. Ja visst kan du det.. Som dem flesta vet så bor ju Anton också på Almvägen.. Robín Hood kom till honom också med x antal lappar…

En helt vanlig dag hos JM..

På återseende


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0