En vanlig dag med JM..

Det var första dagen på veckan... Närmare bestämt Måndagen den 14/3.

Mårtensson skulle ut på uppdrag med Tyrens. Vi tog oss från Kristianstad till Rollsberga/Hurva för att utföra dagens sprickbesiktningar på diverse fastigheter. Förmiddagen löpte på relativt smidigt och jag han med att besiktiga 2 fastigheter invändigt och utvändigt innan lunch.

Lunchen avnjöt vi på Rollsberags eget hak... Pannbiff serverades. En koppkaffe på det och en liten glimt i tidningen för att se hur mitt AIK skulle ta sig an HV71 lite längre fram i veckan...

Efter det var det bara att bege sig ut igen i det blåsiga vädret.

När jag sedan var klar med nästa fastighet så var mina kollegor Daniel och Rickard inte riktigt klara med sina. Daniel och jag bestämde då att jag kunde bege mig bort till fastighet 26 och besiktiga det huset utvändigt, innan det var dags för färd hem mot Kristianstad.

Sagt och gjort så gav jag mig bort till fastighet 26. Detta var ett stort bostadshus med ett lika stort garage/stall intill. Utanför garaget gick där en liten grusväg och på andra sidan grusvägen var där ett inhängnat område för lite tuppar och höns. Jag la ingen större notis till detta. Jag såg dock att där fanns en större damm lite längre ner i hagen.

Besiktningen av bostadshuset gick smärtfritt. Efter alla anteckningar och fotografering var det dags att ta sig an garaget/stallet. Jag gick ut och ställde mig på grusvägen tittade på diverse sprickor i putsen och anteckna ner detta i mitt protokoll.

Sen kommer fick jag den känsla som man kan få ibland... Nu är det något som inte stämmer.... Jag fortsatt dock men hade fortfarande en konstig känsla. Så jag vänder mig om mot hagen.... Och vad får jag då se.. Jo en nyfiken Struts stod en meter ifrån mig och titta lite försynt fram genom stängslet och undra vad jag pyssla med...

En framtida anställning hos JM?

Så man fick ta sig en snack med min mya kompis.....

På återseende..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0