Otto Ewesson lämnar Hanaskog!

Så har det som alla HIS-are befarat inträffat. Vår kapten och slitvarg Otto Ewesson har aviserat sitt avhopp från återtåget till Division 4 med Hanaskog. Ny klubbaddress blir VMA IK i Division 3. Bloggen fick chansen som första media att få en liten pratstund med den numera "förre kaptenen" i Hanaskogs IS.



Otto Ewesson i en av sin sista matcher i Hanaskogs-tröjan!

Det var en nedstämd Otto Ewesson som vi på bloggen nådde per telefon idag då det stod klart att han lämnar moderklubben för att pröva lyckan lite högre upp i seriesystemet med VMA IK. Dock valde han att, trots med gråten i halsen, att svara på de frågor som vi gärna ville ha svar på!


Blogg: Otto klar för VMA! Första frågan är ju lite väl tjatig i idrottssammanhang men måste ändå fråga: Hur känns det?

Otto: Ja du, visst känns det vemodigt, men det kändes som det var dags att ta steget nu och pröva på, jag fyller 25 nästa år och blir varken yngre eller snyggare!


Blogg:
Nej, det kan jag också intyga att du inte blir! Men varför blev det just VMA?

Otto: De var de enda som ringde!


Blogg:
Men hur tas det här beslutet hemma hos din familj, alla känner ju till att det är en väldigt inbiten Hanaskogs-släkt du kommer ifrån?

Otto: Jo visst, det var blandade känslor, mor grät och far skrek att jag skulle bli arvlös men då sa jag att vad ska jag med en rostig Volvo 745 och en tom flaska Grant´s till???


Blogg:
Skulle du kunna beskriva säsongen som gått med ett enda ord?

Otto: Uppochnermenmestner!


Blogg:
Säsongens behållning?

Otto: http://www.youtube.com/watch?v=iU1bfc4wufQ


Blogg:
Framtiden då? Hur ser du på den? Ur fotbollsperspektiv alltså!                  

Otto: Förhoppningsvis så kan jag få en ny erfarenhet genom att kunna vara med och konkurrera om mittfältspositionerna i VMA vilket i sin tur kan generera till större uppdrag i karriären, vad sägs om EM 2012?


Blogg:
Känns nog en aning avlägset, men okej!  Du har ju fått stämpeln som evighetsmaskin i HIS, inte minst tack vare Filip Lundstedt som skrivit upp dig i Kb. Din syn på denna benämning?

Otto: Alltid kul att bli omnämnd, och vad gäller denna titel som evighetsmaskin så känner jag en stolthet som är svår att beskriva, och jag har kämpat hårt för detta!


Blogg:
På vilket sätt??

Otto: Genom att träna mycket uthållighet, främst med hjälp av min höger!  Hand alltså, inte fot!


Blogg:
Hrm, vi går vidare! Jag har noterat att så fort Kb-bladet är på plats med kamera så har du en förmåga att alltid hamna i papperstidingen, detsamma gäller även vimmelbilder från krogen! Kommentar?

Otto: Tja, vad ska man säga? Stort huvud som är svårt att missa!


Blogg: Avslutningsvis, du får lämna över kaptensbindeln till någon i "Di gule". Någon egen favorit!

Otto: Jonas Mårtensson och Andreas Persson är ju skadade varannan match, så de känns inte aktuella, Anton Bergh e ju avstängd var tredje match så han faller också bort. Min stora favorit är nog ändå Jonas Nilsson, om han lyckas ta plats alltså, annars får det bli Tobbe Jönsson, så blir han inte lika lätt varnad för tragg!


Blogg:
Tror vi rundar av med det uttalandet. Tack för att du tagit dig tid att besvara supportrarnas frågor och lycka till, väl mött åter i HIS någon gång i framtiden, Otto! Syns i baren!

Otto: Slaaau Upp!




Ett stort lycka till Otto! Kick some ass!!!!


OBS! Får väl medge att Ottos svar inte kommer direkt från hans mun, då han valde att klicka upptaget när vi ringde, men detta är ungefär vad vi tror hans svar skulle varit! Vi känner han trots allt för bra!



/Master of Blogg!

  

  


Kommentarer
Postat av: Junne

Jaha, vad ska man säga?? Lycka till, nasse! Men tror inte att du blir lika snygg i randigt som i pippi-gult;)

2008-11-12 @ 12:38:24
Postat av: Lillen

Den stora FRÅGAN i detta ä ju vem som ska få äran att dela plats med mig hädanefter!!

Detta kommer ske genom en audition första träningen på Heden!! JOssan hur gör vi me henne? kommer hon följa me till vånga eller hon blir HIS trogen?

Många frågor, få svar....

2008-11-12 @ 13:06:25
Postat av: Junne

Mycket kan Otto "Judas" Ewesson göra, men han ger fan i Jossan, hon stannar där hon hänger! Kvittar vem som sitter bredvid, vi kan i alla fall ta väck den extra stålbalken som vi förstärkte bänken med, den ska nog stå pall ändå nu:)

2008-11-12 @ 14:20:05
Postat av: allram

Du e full av skit junne..:)Tycker du håller den platsen tills jag e tillbaka bergh.. och givetvis får jossan hänga kvar.. ang stålbalken så e de nog säkrast att den e kvar, för när A Bergh e värm i kläderna hos johnsson,så kan han lägga planboken där..:)

2008-11-12 @ 22:15:49
Postat av: Ante

Kan meddela att det inte blir något Newcastle för mig heller, va överkvalificerad.

Men å andra sidan har jag provspelat för ett div 3-lag nere på Teneriffa, men det va för dyrt att leva där, så jag stannade bara en vecka... ;-)

Ses imorrn, kanske.......



PS.Lycka till Allram, blanda nu inte vattnet för starkt.DS

2008-11-17 @ 11:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0