Hanaskog - Ovesholm 5-2 (3-0)

En kort resume från fredagens match mot Ovesholm.

Hanaskog gjorde en bra halvlek och en bedrövlig halvlek.

Anton "Hawkeye" Berg var på bra spelhumör och utsågs till matchens lirare efter två mål och två assist. 1-0 var en riktig delikatess där Anton får bollen utanför straffområdet. En snabb vändning och ett skott där bollen flög som en pil genom luften, rätt upp i det bortre krysset. Christian Andersson gjorde 2-0 efter snyggt anfall där David "Hulken" Stridsman hittade Christian i boxen. 3-0 gjorde Hawkeye med en kyligt placerade bollen nere vid den vänstra stolpen.

I den andra halvleken kom Ovesholm tillbaka med en man mindre på plan. Martin Basti reducerade två gånger om och gav matchen lite nerv sista tio minuterna. Men då trädde Felix Voutilainen och Daniel Bengtsson in i handlingen och gjorde vars ett mål.

Nu är det ny vecka och nya tag. Redan ikväll tar U-laget emot Hjärsås/Värestorp nere på Heden 18.30
Och på fredag är det dags för match mot Åsum borta.



På återseende / Webbredaktionen.


och sist men inte minst..

Jag bjöd min fru på middag, och av någon anledning tog kyparen min beställning först.
Jag sa att jag ville ha Entrécote, gärna blodig.
Är du inte rädd för galna kossan, frågade kyparen.
Nej hon kan beställa själv....

Så startade bråket...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0