En vanlig dag med JM.. del 2

Då var det dags för ett nytt avsnitt hos JM Arkitektur. Närmare bestämt torsdagen den 17/3.

Dagen började tidigt nere på Friskvårdshuset där dagens första träningspass utspela sig 07.00 Efter det stenhårda fyspasset.. så var det bara att bege sig upp på Tyrens kontor. Förmiddagen flöt på ganska smärtfritt med att färdigställa sprickbesiktningarna på ett korsvirkeshus och ett enkelt trähus från Rolsberga. När detta var klart var det dags för lunch.

Med raska steg begav man sig till Domus restaurang för en bakad potatis med skagenröra och ett glas apelsinjuice. Tidningen var givetvis oxå med där jag fick läsa att alla hockeyexperter bad om ursäkt, för att de hade sågat AIK inför serien... Nu när AIK hade slagit ut de svenska mästarna HV71 med klara 4-0 i matcher... Efter den trevliga stunden var det dags för att färdigställa några andra fastigheter. Tiden sprang iväg och klockan blev 17.00 Jag tittar ut genom fönstret och snön trillar ner...

Jag packar ihop och telefonen plingar till. Det är min kompis Nils Berg som undrar om där är plats i bilen till träningen. Givetvis svarar jag, men har du sett vädret? Bara Gött!! skriver Nils. 

Sedan var det sedan snabb färd till Hanaskog där ett möte gällande Hanaskogs byutveckling ägde rum.  

Efter mötet var man lite stressad för att hinna in till stan och byta om för att kunna ta sig till träningen i Bjärlöv. Och givetvis när man har bråttom så tar det alltid lite längre tid. Vädret hade ju fått ut Saltbilen så man fick ligga i krypfart in till stan och blev lite små irriterad på att folk inte körde om när dem kunde. Hur som helst. Jag hinner hem och byter om,  då ringer telefonen. Min andra kompis Albin Andersson är på tråden. Hoppas inte träningen är inställd idag för jag är sugen säger Albin... :) Nej då säger jag, Emil ställer inte in några träningar...

Sätter mig i bilen med Nils och startar turen till Bjärlöv.. Vi sitter och snackar om allt möjligt, och kör förbi Torsebro. Strax efter, FRÅN ingenstans!! Vi missar TVÅ fullvuxna Vildsvin med 1 meter.. Jag och Nils sätter hjärtat i Halsgropen.

  

Där stod dem och glufsa i sig saltet som precis hade lagts på vägen... Fått dem i kylaren hade JM-bilen varit Historia...

Helskinnad kom vi ner till träningen och vad får man reda på då.. Jo då har man fått ett nytt smeknamn tydligen..

 Jonas "Supermac" Mårtensson..

Jag hade visst skjutit sönder vår målvakt Martin Nilssons hand (båtbenet) på måndagsträningen.
Så nu går han oxå i gips lika vår första målvakt Jonas "Junne" Nilsson.

Nu har vi snart inga målvakter kvar... Och jag har fått order från Styrelsen att jag skall ta det lite lungt framöver.. Inte lätt när man har en sådan bössa bara.. Sorry Martin men jag vet att du kommer tillbaka ännu starkare..

På återseende

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0