15 December

Tyst, lugnt och stiltje. Hanaskogs Silly season har haft många namn. Utomsocknes har folk förundrat sig över varför Hanaskog agerat så lite som man gjort på spelarmarknaden. Motfrågan är varför skulle vi göra annorlunda?

 

Sett till förra årets stomme så är det blott Jimmie Isaksson som sökt sig till nya utmaningar i Hjärsås/Värestorps IF. I stommen har jag inte räknat med Emil Berg, som mest agerade back-up och stod för ungefär två handfulla träningar under förra säsongen. Även Emil kommer nästa år tillhöra ”fuskbygget” fel sida om helge å (snälla, förstå skämtet).  Ej heller Rasmus Jönsson räknar jag in i grunden av HIS trupp. Jönsson stod för en smått fantastisk inledning på säsongen och agerade prickfri vänsterback. Tyvärr upphörde Rasmus träningsnärvaro på hösten och det blev inget mer spel i A-laget. Rykten har placerat honom i IFK Knislinge men inget som vi fått bekräftat. Vem vet, han kanske ringer…

 

Då truppen därmed varit nästintill intakt har jakten på nya lirare inte varit lika frekvent som tidigare säsonger. Tidigt blev det dock klart att Andreas ”Ante” Persson ville återvända till ”la familia”. Samma önskan hade även Jimmie Oskarsson. Helvetesmånaden avslutas idag, och om inget övernaturligt inträffar så ser "Di gule" ut att ha en magnifik armé inför kommande säsong. Och vem vet, kanske tomten kommer med en liten tidigarelagd julklapp till Hanaskogs IS. Den som lever får se.

 

I skrivande stund består Hanaskogs trupp av 31 individer. Äldsta född 1976, yngsta 1996. 62% av truppen har Hanaskog som moderklubb. 91% härstammar från kommunen. 1/3 av truppen får fortfarande inte gå på krogen. 1/8 del skulle kunna vara far till någon i den tidigare nämnda tredjedelen. Ur den åttondelen har 100% börjat pensionsspara, något som 50% av totala truppen fortfarande inte vet vad det är för någonting. Av alla som är över 18 så har 92% tagit sig tiden att skaffa körkort. De två resterande hoppas fortfarande på att en dag öppna rätt corn flakes paket. Blott fyra spelare var med i matchen när Thorbjörn Fälldin var statsminister medan 33% inte var närvarande när Martin Dahlin språngnickade in 3-1 mot Ryssland i Fotbolls VM 1994 i Pontiac Silverdome.





 Martin Dahlin



Vad det är jag villa ha sagt med ovan? Jag vet faktiskt inte. Inte mer än att det är en jäkla bra mix i laget och jag tror vi kommer få ett MINST lika roligt fotbollsår 2012 som vi har haft denna säsong. Även kommande säsong dirigeras Sons of Hanawood av Sir Bengt Emil Andersson som backas upp av Kejio Voutilainen och Ted ”Tilt” Carlsson.

 

 

Kvällens styrketräning är inställd pga risken för att bli för vältränade. Likaså söndagens träning om jag inte missminner mig, då vårt ena lag i alliansen går in i turneringen. Vill någon dementera detta gör vänligen det i gästboken. Däremot vet jag att det är tränings som vanligt på tisdag. Så jag vad säger man? Tack för denna gången, typ…

 

 

 

 

Tills vidare…

 

 

 

 

 

 

 

FORZA HIS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0