En stolt...

...HIS:are!

 

Som några av er kanske redan märkt, så har pressen kommit över nyheten att jag ska lämna HIS.

Har under året fullständigt tappat min glöd och vilja att spela fotboll. Så detta är helt enkelt ett egoistiskt beslut, att försöka få tillbaka suget igen och ta detta som en liten nytändning. Och tro mig, det va verkligen inget enkelt sådant efter exakt 25 år i klubben!

Sen att det just blev Åhus IF, har egentligen en mycket enkel förklaring:


Robban Wanstadius som numera är spelande tränare, har jag som bekant varit lagkamrat med i HIS för ett par år sedan. Och vi har under många år varit sugna på att spela ihop en sista gång, innan skorna läggs på hyllan. Därför tycker jag att detta beslut känns bäst, samt att jag känner många andra i laget, bl a HIS-bekanta Linus Nilsson och Peter Aronsson.

 

Men HIS står sannerligen inte och faller med någon gammal lirare som mig. Återväxten av enormt duktiga fotbollsspelare (Otto, Skolander, Fille och Ralle, för att nämna några), fick vi se ett bevis på redan i år. Ni såg ju själva, 14,15,16 och 17-åringar har redan gjort debut i DIVISION IV! Hade en annan gjort debut så tidigt som dessa ynglingar, så hade antagligen jag lämnat HIS redan för 10 år sen, för äventyr ute i Europa. :) Nej skämt åsido, slussas de här grabbarna in ordentligt nästa år och blandas ihop med det lite äldre duktiga gardet (där kan jag nämna alla, men ett extra plus för poängmaskinen Berg, målvaktsfantomen Junne, krigaren J och farsan Gazza), så kommer detta bli en fantastiskt bra mix. Och HIS kommer naturligtvis kriga i toppen även nästa år i Division V, ta mig på orden!

 

Och jag kommer naturligtvis besöka Heden många gånger framöver, men denna gången bara som polare och supporter. Så då kan ni ta tillfället i akt, att antingen ge mig lite gliringar, prata brudar och fest eller helt enkelt bara prata lite skit. :)

 

Hoppas nu att förståelsen är större än besvikelsen! Och vem vet, jag kanske är tillbaka fortare än ni tror…

 

Vi ses!

 

Hanaskogs IS – Antes och Östra Göinges Stolthet!

 

Gulsvarta hälsningar

#7 Andreas ”Ante” Persson

 

PS. Skulle gärna vilja godkänna personen som nästa år ska ha nummer 7 på ryggen. Ett tungt ansvar! :) .DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0