De tre HIS:arna och en jävla massa ankor!

Så här mitt i veckan så känns det som det är dags att liva upp det lite i bloggen. Och hur gör man det bäst? Jo kanske  genom att ta och återberätta en sann historia som än idag lever kvar och lämnar en del frågor efter sig! Historien har kommit mig tillkänna genom en annan fotbollsklubb kring Hässleholms-trakten.

Då det var ett tag sen jag hörde den så kan det vara möjligt att vissa namn som nämns inte riktigt stämmer, men hur som helst, håll till godo!



Tre herrar vid namn Bergvall, Jimmie och Ante hade förolyckats och kom tillsammans till himlen. När de kom dit blev de mötta av Sankte Per som sa "Vi har bara en regel här i himlen. Trampa inte på ankorna."

Så gick de in i himlen, och visst, där var ankor överallt. Det är nästan omöjligt att inte trampa på en anka, och fast de gjorde sitt allra bästa för att undvika dem råkade Bergvall, som var den gänglige av dem tre, olyckligtvis trampa på en. Sankte Per kommer till honom med den fulaste kvinna han någonsin sett. Sankte Per kedjar fast kvinnan vid hans sida och säger "Ditt straff för att du trampade på en anka är att tillbringa evigheten fastkedjad vid denna fula kvinna!"

Nästa dag råkade Jimmie, som var den halte av dem, oturligt trampa på en anka och direkt kom Sankte Per, som inte missar någonting, och med sig hade han en extremt ful kvinna. Han kedjar fast dem tillsammans med samma förklaring som till den första mannen.

Den tredje mannen, Ante,  hade observerat allt detta och var, eftersom han inte ville bli fastkedjad i evighet med en ful kvinna, mycket, MYCKET försiktig med var han satte sina fötter.

Och Ante, med sin enorma koordination och smidighet, lyckades att gå i flera månader utan att trampa på en enda anka. Men så helt plötsligt en dag kommer Sankte Per fram till honom med den snyggaste kvinna han någonsin sett. Lång, långa ögonfransar, stora bröst,fin päronrumpa och smal.

Sankte Per kedjar fast dem vid varandra utan att säga ett ord. Ante blev en aningen positvt överraskad och kommenterar det hela med "Jag undrar vad jag har gjort för att förtjäna att vara fastkedjad med dig i all evighet?"

Kvinnan svarar, "Jag vet inte hur det är med dig, men jag trampade på en anka!"








Tills vidare...






FORZA HIS!!!




Kommentarer
Postat av: Björn

Underbart :) haha!

2010-04-14 @ 12:03:13
URL: http://1938.bloggplatsen.se
Postat av: Batman

säger som förra :)

2010-04-14 @ 16:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0