Sista nyförvärvet in!

Fick precis på telefon reda på att det sísta nyförvärvet är på plats! Detta är något av en personlig favorit i mitt eget tycke och jag har helt och hållet själv slitit för att få hit honom till "Di gule".

Jag har jobbat under stor tystnad gällande detta namn, mest för att kunna presentera det som en kul grej, men när jag väl idag fick klartecken från honom så blev jag väldigt glad. Mannen ifråga är Peter Nilsson, och är ingen mindre än min far! Självklart var jag tvungen att telefonintervjua honom efter hans besked om att lira för Hanaskog:





B: Käre far! Hur kommer sig nu detta att du ska ner och röra på benen!!? Vad rör sig i skallen??
P:
Jadu, paugasnöre, allt börja ju med att du hetsa mig under förra året när jag sa hur förbannat dåligt ni spelade under hösten, och du påpekade att om jag nu var så jävla mycket bättre än oss så kunde du ju komma ner och bevisa det! Så efter lite funderingar så tänkte jag att då lånar jag ett par dojjor av dig och glider ner och tränar ett par gånger!

B: Vet inte riktigt hur jag ska förklara känslorna inom just nu, men visst ska det bli intressant att se om du har något att tillföra! Din bakgrund till fotbollen, hur e den egentligen??
P:
Har ju varit Värestorp trogen under sent 70-tal där jag gjort en handfull matcher, sen som gammal bonnapaug så har man ju skyfflat en del skit under sina år så då ska man väl kunna passa in i HIS backlinje!

B: Haha, där var du lite rolig faktiskt! Men allvarligt talat? Menar du verkligen allvar med detta!?
P:
Du får väl helt enkelt se ikväll på träningen kl.19.00, står där en homogrönfärgad Ford Focus på Parkeringsplatsen så kan du ju förbereda dig på en tuff träning, grabben!

B: Ok, så nu har du alltså tänkt ta en plats i femman i år??
P:
Haha nej verkligen inte, men det e ju kul att komma ner och röra på sig i alla fall, blir nog inte så många pass för min del men vem vet? Kanske e en gubbe kort i någon B-lagsmatch och då kan man ju ställa upp!

B: Sist av allt, vad önskar du dig mest av allt just nu?
P:
Att mina nära och kära mår bra och att ungtuppar som Sven-Jörgen, Torsten, Tommy och Kubbe tar sig ner till Heden precis som jag och visar var skåpet ska stå för småttingarna! Man ska inte komma och lära far hur man kn.....

B: TACK, jag tror vi bryter där innan den meningen blir fullbordad. Hur som helst, räkna med en höjd snittålder ikväll på träningen!  Tills vidare....



NI HITTAR OSS PÅ VARJE PLAN OCH VARJE KROG - HÄR ÄR GRABBARNA FRÅN HANASKOG!!

Kommentarer
Postat av: Ante

Du är ju sjuk i huvudet... ;-)

2009-04-01 @ 11:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0