Så vill jag att morgondagen ska bli...

Min Lördag den 10/5 2008:
09.30:
Klockan ringer! Känner att min bättre hälft börjar lätt massera mina axlar, vad är hon ute efter tro?? Hon kryper allt närmare. Lugnt och sansat vänder jag mig om och säger: Sorry älskling, det e match idag!

09.33: Efter att mottagit diverse slag och sparkar kryper jag sakta ner för trappan, och ser hjärtegullet köra till jobbet i  min bil, jag vinkar glatt mot henne men får bara ett finger tillbaka. Sätter mig i köket och slår upp Norran, läser det senaste som hänt på sportfronten samtidigt som jag attackerar en tallrik med havregrynsgröt.

10.05: Sätter mig framför datan, får lite tid över för mig själv att grubbla och filosofera över allt i från tandkräm med banansmak till kriserna i Sydostasien. Kommer ta lite tid!

11.34: Vaknar upp ur mina drömmar! Vem i helsike stängde av larmet på mobilen??? Slänger ihop träningsväskan, kastar mig ut i bilen, kör ut från parkeringen, hälsar på grannen, glider ut på Västerled och sätter kurs mot Västra Hed.

11.40: Kommer på att jag glömt fotbollsskorna, sablar! Drar kryckan och gör en 180 graders sväng, tillbaka på Västerled, in på gatan hälsar på grannen igen, in på parkeringen och snabbt in och hämtar skorna, skuttar lika fort ut igen och in i bilen, vinkar på grannen som glatt vinkar tillbaka, ut på Västerled och mot Västra Hed igen!

11.46: Handskarna!!! De förbannade handskarna ligger kvar i hallen!! Backar tillbaka in på Västerled och styr återigen hemåt, in på gatan, hälsar på grannen som tittar konstigt. Rusar in och sliter tag i handskarna, kastar mig ut i bilen och mot Västerled samt Västra Hed.. Hälsar självklart på grannen som nu bara skakar på huvudet.

11.56: Gör ett hastigt Pit-Stop hos Sven i Hanaskog och införskaffar en Powerade som jag köper av fjällan som kommit till jobbet. Jag ger henne glatt en 50-lapp, hon kastar växeln efter mig. Jag är glad som har henne!

12.01: En minut försenad anländer jag till HIS Stadium. Gör inget, bussen har inte kommit.

12.07: Bussen anländer äntligen. Kommer in, och möts av glåpord från alla hörn och kanter, men jag slår det bara ifrån mig, idiotförklarar alla och sätter mig ner! Kurs mot Bårslöv!

13.38: Anländer till Bårslövs idrottsplats. Vi byter om, efter genomgång med Sir Welander och Fröken Lindqvist börjar vi värma upp med "gris"

14.35: Börjar värma Macke så att han är redo för bataljen! Slår ett par kryssare, dricker och går in i omklädningsrummet!

15.00: Sätter mig tätt intill Ante P på bänken och avnjuter matchen!

16.48: Efter tumult i slutskedet omfamnar jag samme Ante som precis sparkat in avgörande 2-1 till HIS fördel. Sång utbryter i omklädningsrummet.

17.30: Efter att ha duschat sätter jag mig i spelarbussen och avnjuter ett par kalla på vägen hem, det blir en kväll på stan!

18.56: Anländer till K-stad. Tar mig ut på sommarlust där festen fortsätter tills långt ut på natten.

03.26: Hämtas av en överlycklig flickvän inne på Stora Torg där hon ser mig omfamna Ikaros-statyn. Somnar utan större bekymmer på färden hem med ett par mördande ögon vid min sida!

(Nu kan jag inte garantera att min spåkula är helt korrekt men lovar att det från klockan 17.30 och framåt kommer slå in)

Nu slopar vi Boye, istället plockar vi inför morgondagens möte med Bårslöv fram HIS eget svar på Agust Strindberg: Rickard Oredsson!

Solen skiner o kroppen känns bra
på lördag e det vi som tre pinnar ska ha
förbered er ordentligt o drick mycket vann
så visar vi vad de gule kan
vi vet att med denna grymma trupp
ska i tabellen kunna klättra upp
tagga till nu o upp på tår
så får vi på lördag sjunga segern e vår
vill inte se nån som e trött o sleden
så akta er bårslöv, we´re a gang from sweden /
Rickard Oredsson


Dagens Språklektion

Aunaförtröden -
andfådd

Gobben va aunaförtröden för han hade ränt ätte käringen - Gubben var andfådd för han hade sprungit efter kärringen


"Didn´t you see the market? Jävla domarjävel!"
Anders Järryd, tennislegend, i samspråk med en engelsk domare under en tennismatch!

Sist men inte minst....

- När tröttheten närmar sig och allt verkar hopplöst, kika ner på emblemet på tröjan och tänk på vilka du representerar!
None



- FORZA HIS!


Kommentarer
Postat av: Ante

Hahaha! Ja, det verkar ju som en händelserik dag. Vem grannen är, är ju den stora frågan?

Siss imörrn, taggade till tysen!

2008-05-09 @ 22:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0