Senaste Nytt

Efter förra helgens katastrofala insats borta i Höör (1-4) hade man hoppats på att Ödåkra skulle sota för detta. Så förbannat fel man hade! Med ett horibelt passningsspel och en Jimmie Andersson som domare som verkade springa och drömma om EM hela matchen så fick de gule helt enkelt nöja sig med 0-0 och en pinne. Och med tanke på att Ödåkra låg närmast ett mål på slutet så får vi nog va glada att det inte blev gravöl som spelarna hällde i sig på kvällen!

Ärligt talat så kände det aldrig riktigt nära i andra halvlek att HIS skulle bärga alla tre pinnarna. Passningarna hamnade lite varstanst på hela Västra Hed och solen spelade även en stor del i att matchen blev lite av ett sömnpiller. Lägg därtill en domare i Jimmie Andersson som lekte diktator hela matchen så kan man förstå att det mesta gick käpp rätt åt skogen för Hanaskog denna lördag!

Vidare på kvällen skulle de flesta försöka komma över denna miserabla insats med en grillkväll hos en tidigare HIS-lirare i Broby! Då undertecknad redan var bortlovad på 20-årsfest i Wä fick man tyvärr avböja detta erbjudande. Men det mesta som man försökte få i sig denna kväll ville inte bita vilket gjorde att jag sorgligt nog kasta in handduken redan vid halv ett, likt en fullständigt utslagen boxare!

Men bara för att en HIS-kämpe låg utslagen i ringhörnan betyder det inte att alla förlora på Knock-out! Där fanns fler som var beredda att försvara den gulsvarta fanan. Återigen kommer denna blogg in på denna gigant, mannen som skulle offra en njure för att få ligga sked med Jörgen Jönsson i Färjestad, mannen som sänkt Bjärnums GOIF två gånger om, Hanaskogs egna Mike Tyson : Andreas "Ante" Persson! Och vid närmare eftertanke är Ante och Mikey rätt lika ändå, båda gillar att nafsa lite i öronen och båda lägger ut kommentarer som får en att undra om de verkligen är riktigt friska i huvudet, eller om de fått en rejäl smäll på flabben?

Ante visade redan vid invägningen att han var redo för kvällens batalj! Efter verbala påhopp om att vara både smal och tjock verkar int ha bitit på honom. I god form såg han fram emot kvällen. Och för en gångs skull lyckades Ante få en motståndare. Det var som uppgjort för en titelmatch, och samtidigt en extra morot för Ante då motståndaren egentligen tävlar en viktklass över honom själv, men inget påpekades vid invägningen och efter att ha haft en trevlig utekväll gav sig de båda hem till Sommarlust Stadium för att göra upp. Därefter slutar våra rapporter men vissa rykten säger att det blev en spännande fight i tolv ronder som Ante slutligen vann på poäng och kan nu titulera sig Heavy Weight Champion!



Vi på Bloggen fick en liten telefonintervju med Andreas Persson så här dagen efter:

Blogg: Andreas Persson, först och främst ett stort grattis och den klassiska frågan : Hur känns det?

Ante: Tack så mycket! Det känns bra!

Blogg: Ja, det förstår jag, inte gått en titelmatch på över 6 månader och sen plötsligt bara smäller det. Var du någon gång nervös!

Ante: Jo, lite orolig var man allt i magen, det var ju ett tag sedan så var lite orolig att mina slag-serier inte riktigt skulle sitta perfekt men sakta men säkert hitta jag rätt och till sist gick det av sig självt!

Blogg: Intressant, med tanke på att du inte visste så mycket om motståndet, var det något speciellt som du försökte ta reda på innan matchen?

Ante: Nja, hade hört på omvägar att hon hade en riktigt bra högra så det gällde att vara avvaktande och invänta rätt tillfälle att inte komma in i hennes tempo, för då skulle det bli tufft.

Blogg: Var du någon gång rädd att inte orka alla tolv ronderna?

Ante: Nej då, eller jo förresten lite i början, men hon var ju inte direkt övergrann så då kände jag att det skulle bli en lång och intensiv match!

Blogg: Men under själva matchen, skreks några glåpord?

Ante: Nä inte direkt, hon fråga om jag hade gummi men jag sa bara att man äter väl fan inte kola med papper på??

Blogg: Till sist, hur firar du under dagen?

Ante: Det blir kylpåse och julmust som står på menyn för tillfället, kanske bjuder över lite vänner som stått bakom mig hela min karriär och stöttat mig i vårt och torrt. Utan dem hade jag inte stått här idag!

Blogg: Tack för att du tog dig tid Ante, ses på tisdag!

Ante: Kan du fetahaja!

Ännu en legend i HIS har visat prov på mod och styrka. Hoppas många av de yngre generationerna i A-truppen ser och lär av Andreas "Ante" Persson, vår egen Mike Tyson.

                                                                

Mike Tyson                                                                                    Andreas Persson


Dagens Språklektion

Mad - Mat

Peda inte i maden, paugasnöre - Peta inte i maten, pojkslyngel


"Han har i alla fall den lojaste fjällan i hela stan!"
Anonym spelare uttalar sig om en viss domare, inga namn nämnda!


Sist men inte minst....

- EM är äntligen här!


Kommentarer
Postat av: Stig Bergling,alias Euge'n Sandberg

Efter en miserabel lördagseftermiddag så vill jag tacka bloggkungen för ett gott skratt,som vanligt bra.

Grattis Ante tll bältet och man bävar ju för den berömda ketchupeffekten. En undrar ju om det finns inspelat material för youtube eller liknande. . .

2008-06-08 @ 13:31:32
URL: http://hanaskogsfotboll.blogg.se/
Postat av: Divan

Jag skulle ju komma å titta på er, men jag e ju glad att jag missa det... 1 poäng får vi ju va glada för!!! Festen däremot vill jag ha närmre förklaring på!!!! FYYYYYYYY PÅ DIG ANTE!!!!!

2008-06-09 @ 04:39:59
Postat av: Gnagarnn

Då blev det alltså bara en plats alltså:) Vi gillar grabbar tunga slag!! Go ante!!

2008-06-09 @ 04:45:20
Postat av: Gnagarnn

Hämtar du mig på Fortuna???

2008-06-09 @ 04:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0