Vilse i Helsingborg...

Här kommer en liten berättelse från måndagens fotbollstripp till Helsingborg, för att se skånederbyt mellan HIF-MFF. Berättelsen är baserad på en sann händelse.

Allting började med ett telefonsamtal mellan A Bergh och A Persson, där det spånades om en eventuell resa västerut till Helsingborg, för att se det första skånederbyt för året. Samtalet slutade med att Ante tog tag i att "ragga" folk till den eventuella bilfärden.
De som redan va klara för resan va de 2 ovan nämnda plus Berghs fjälla Emma. Nu tyckte då allihopa att en eller två till hade passat bra, för att fylla kvoten för en eventuell bensinkostnad. Otto tillfrågades och även Gazza. Ottos svar behöver jag väl inte ens skriva i detta inlägg, men å andra sidan så blev Gazzas svar positivt, så då bestämdes det att vi skulle köra.
Ante gick in och beställde 4 stycken ståplatsbiljettter, betalade och gjorde sig redo metalt för den så oerhört viktiga matchen. Anton gick hem och tog "en kvart på soffan" efter jobbet med Emma stilla vakande över honom. Gazza har jag ingen aning om, men troligtvis så ringde han till fjällan och sa att jag kommer hem sent ikväll, så du behöver inte stanna uppe och vänta...
När klockan väl slog 18.00 så satte vi oss alla i "Gubbabilen" som Anton besitter. Anton körde, Emma skötte musiken, Gazza och Ante satte sig i de bakre regionerna och läste lite arkitektur-böcker med varsin pilsner i näven. Allt va upplagt för en riktig fotbollsfest, och vilken "fest" det blev...

Resan gick bra, men vi blev en aning sena till avspark. Ska ju tilläggas att trafikstockningen va ganska stor, med tanke på att över 16 000 st skulle in på Olympia. Vi försökte oss på en liten rövare direkt genom att försöka gå in på Norra Stå istället för våra biljetter som va på motsatt sida. Det gick ju föga bra det där, för vi stötte på patrull direkt genom en bastant tjej som sa till oss av vi skulle runda hela arenan och gå in på andra sidan. Givetvis kom en liten kvädelse från Mr Bergs mun, men inga knogjärn behövdes tas fram.
När vi väl kom in på andra sidan, så skulle vi ju försöka nå fram till en bra plats att beskåda matchen. Det gick ju sådär kan jag ju säga, kom inte ens fram till ståplatserna utan vi blev utestängda precis bakom förutom Gazza då, men det återkommer vi till. Arrangörerna försökte meddela via högtalarna att supportrarna skulle tränga ihop sig, men ni kan ju säkert ana hur det gick.
Gazza då ja, han lyckades ta rygg på ett par skrikiga tonårstjejer och tillslut kom han in bakom ena målet. Tilläggas ska, att vi andra tre missade de 2 första målen... Vi tog oss ut till entrén och begärde pengarna tillbaka, det kunde då inte denna gravida söta tjej fixa, utan hänvisade oss till Shopen som låg runt ena hörnet. (Ska också tilläggas att hon va mycket tillmötesgående) Väl inne i shopen så stegade Bergh fram och sa som det va, den ena "vakten" där inne sa att de inte ville göra detta, men ta 4 stycken sittplatsbiljetter istället. Tack sa vi, ringde Gazza och sa att han skulle masa sig nu ut, så ska vi se matchen från ett bättre håll.
Men av någon anledning så ville Gazza stå kvar BAKOM ena målet och sa att vi kan höras efter matchen istället. Va månne anledningen dessa 3-4 st tonårstjejerna????? Har fortfarande inte fått något svar på detta i skrivande stund...
Bergh, Emma och Ante fick då ta sig upp på sittplats själva, väldigt dåliga platser för övrigt, mitt på långsidan ett par meter från planen.
Matchen i sig va förbannat bra, med målchans i nästan varje anfall och med en "Henke" Larsson i storform. Trots min himmelsblå färg i själen så måste jag erkänna att segern va fullt rättvis, mycket tack vare ovan nämnda stjärna!

Vi tre på sittplats beslutade oss att gå precis när matchklockan slog 88 minuter, så vi hann ut till bilen och slapp den värsta köbildningen. På väg till bilen, så sa/tänkte vi alla, tänk om Gazza gör likadant, då är vi här ifrån ganska snart och hemma innan "mörke-nassarna" drar ut på äventyr. Så va givetvis inte fallet, men vi ringde Gazza och sa att gå ut till STATOIL innan svängen in till parkeringen, så möts vi där, genom detta intelligenta förslag från Ante, så slapp vi köbildningen inne på grusplansparkeringen. Väl på Statoil så passade Anton på att tanka, och tänkte att Gazza är här nog snart, så sen beger vi oss direkt hemåt.
5, 10, 15 minuter gick, sen pep det till i Antes ficka, det va ett sms från Gazza: - Gick fel, kommer strax, löd det. 5, 10, 15 minuter senare åter igen, dyker han upp, DENNA GIGANT! Han börjar med att slita av sig jackan och sweatshirten och därefter torka sig i pannan. Det visade sig att han hade gått vilse utanför Olympia, och inte nog med det, han hade letat upp en PREEM-MACK, som troligtvis låg halvvägs till Båstad. Därefter hade han börjat springa mot bilen, men det klart, han är ju utanför A-truppen för tillfället, så han behövde säkert dessa löpsteg...
Men frågan är ju, hur F.N kan man gå vilse utanför Olympia???

Väl i bilen hem beslutade vi oss för att köra inom den nyöppnade "gula måsen" i Örkelljunga och ta lite nattamat. Inga konstigheter i beställningarna förutom att Anton la in en specialbeställning, en BigMac-meny utan lök. Alla fick maten, åt upp och gjorde sig klara till den fortsatta färden hemåt, UTAN Anton. Åter igen, 5, 10, 15 minuter senare kommer servitrisen och ber så hemskt mycket om ursäkt för att han fått vänta och erbjuder i sin tur en kopp kaffe för plåster på såren. Där såg Ante morgondagens rubriker i "Mitt i Örkelljunga", - Fotbollsfanatiker vandaliserade nyöppnad restaurang och misshandlade anställd. Tur för oss/henne bet Anton sig i läppen och njöt av sin lökfria måltid. Tänk bara om hon hade glömt att ta bort löken? Den rubriken skriver jag inte ens i denna blogg!!!

Medan Anton stillar sin hunger passar Gazza på att gå in på toan och göra behov nr. 2. Inga konstigheter i det, men när han väl kommer ut, så drar han av detta:
- Hade jag spelat en match idag, så hade jag säkert brutit benet.
- Vadå, säger vi i kör.
- Jo, jag tänkte ju duscha när jag kom hem, för man blev ju lite svettig efter joggingturen innan, men det behöver jag inte längre.
- Nahä, sa vi. Varför det då?
- När jag skulle resa mig från dasset, så slog jag huvudet i tvålautomaten och fick en hel del tvål i håret. Så nu är man ren och fin igen.
Givetvis kommer ett efterföljande asgarv från hans medresta.

Avslutningsvis så skriver jag bara så här:
DET FINNS BARA EN JONAS "GAZZA" MÅRTENSSON!!!

Gazza

Jocke och Pidde, nu måste ni ta med honom på lördag, för man vet ju aldrig vad som kan hända...

Hoppas att det inte var alltför tråkig läsning, men jag tyckte definitivt att detta va ett ämne för vår blogg!
Fred ut!

Kommentarer
Postat av: Gazza

Ante P o nårra tee.
Att du inte skaffar dig ett liv..
Jag bjuder på det....

Vad gör man inte för att ha lite roligt ibland..

2008-04-29 @ 11:28:50
Postat av: Sune

Haha, det verkar som om det blev sent..? =)

2008-04-29 @ 13:59:15
Postat av: A Bergh

Haha denna gigant:)

Sent? Nej då, jag han precis hem till jag skulle börja!
HALV 6!!!!

Forza Bajen

2008-04-29 @ 15:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0